pondělí 25. dubna 2016

Vyšší výkon zapalování


Dlouho jsem přemýšlel nad lepším zapalováním, neb se mi zdálo málo výkonné... a napadlo mě zkusit ho trochu upravit ... třeba se to povede říkal jsem si.... A povedlo se!!! Výkon opravdu narostl a dost... zatím jsem provedl test přes svíci - jiskra znatelně větší... Nepatrně jsem zvýšil ještě odtrh ! Paráda! Zkoušel jsem ji fotit, no ale fotograf nejsem... tak to nevyšlo..
Princip: jednoduše jsem zdvojnásobil vedení k jádru cívky. Zásadní problém u této cívky jsou díry pro šrouby - zeslabí elektromagnetický účinek cívky! Když se podíváte pořádně , uvidíte že to je až o polovinu. No a já jsem chtěl tento problém trochu vyrovnat. Jednoduše řečeno jsem uřízl vývody (elektromagnetické plechy jádra cívky) a po menším upravení přiřadil k mé cívce. Poté jsem ještě zkoušel vedení otevřeného magnetu (magnet nesmí být uzavřen - nejde poté zkoušet výkon magnetické energie vedené přes jádro cívky!!) obě poloviny elektromagnetických plechů vedly stejně a magnetická síla se o dost zvýšila! Tím pádem se zvedl výkon cívky, která bude vyrábět o dost více energie. Druhé elektromagnetické plechy vedou také magnetickou energii a přenášejí ji na originál e.m.plechy u jádra. Takže jsem si byl už jistý, že výsledek se dostaví. Tím pádem je ztráta o nich děr pro šrouby vyrovnána a možná i navršena do plusu. Poté už následoval test (musel jsem zkoušet přes soustruh, motor je stále ještě rozložený) , zkoušel jsem jak jednoduché originál vedení jádra cívky, tak i zdvojené - není o čem mluvit - nedá se to vůbec srovnat.